"Jeg lærer dig at køre hensynsfuldt, ansvarsbevidst og frem for alt bliver en sikker bilist"
Birgit Rothborg Laursen

Underretning om indsamling af personoplysninger

Dataansvarlig / ejerskab på birgitskoereskole.dk

Birgit Rothborg Laursen

Pedersborg Huse 1, 4180 Sorø

info@birgitskoereskole.dk

CVR-nr.: 94377455

Dine personoplysninger bliver brugt til følgende formål.

At have mulighed for at kontakte dig og give dig den service du ønsker i forbindelse med at erhverve/generhveve kørekort.

Det kan være både i forhold til manøvrebane, teoriprøve, praktisk køreprøve eller køreteknisk kursus.

Personoplysninger / følsomme oplysninger, som vi behandler.

Vi behandler følgende kategorier af personoplysninger om dig:

Navn, e-mail, mobilnummer, adresse og fødselsdato.

Endvidere behandler vi cpr nummer i det omfang, hvor dette er nødvendigt, f.eks i forbindelse med levering af data til myndighederne (se længere nede).

Vi behandler ikke følsomme personlige informationer.

Oplysninger om etnisk oprindelse, politisk eller religiøst tilhørsforhold samt helbreds oplysninger.

Vidergivelse af dine personlige oplysninger.

Vi videregiver og overlader dine personoplysninger til Politiet og Borgerservice i forbindelse med administration af erhvervelse/generhvervelse af kørekort.

Hvor kommer dine personoplysninger fra?

Når du kontakter os via hjemmesiden www.birgitskoereskole.dk, indtaster du dine oplysninger og giver samtykke til, at vi gemmer dine data, som ligger på danske servere, i op til ét år.

Informationer kan desuden være samlet ind via udfyldelse af et fysisk dokument.

Angiver du dine informationer på anden vis, f. eks ved at udfylde en blanket, bliver dette gemt for at opfylde lovkrav om opbevaring af dokumenter fra myndighedens side.

Der stilles krav fra myndighedens side, at lektionsplanen opbevares i 5 år. Herefter bliver den definitivt destrueret med en makulator.

Hvordan opbevarer vi dine personoplysninger?

Data fra hjemmesiden: Vi opbevarer dine personoplysninger i 1 år fra indsendelsesdato. Dine data bliver automatiske slettet fra vores servere og vil ikke være tilgængelige på nogen måde herefter.

Ønsker du yderligere information ang. behandling af disse data er du meget velkommen til at skrive til: info@birgitskoereskole.dk

Du har ret til at trække dit samtykke tilbage

Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på info@birgitskoereskole.dk

Hvis du vælger at trække dit samtykke tilbage, påvirker det ikke lovligheden af vores behandling af dine personoplysninger på baggrund af dit tidligere meddelte samtykke og op til tidspunktet for tilbagetrækningen. Hvis du tilbagetrækker dit samtykke, har det derfor først virkning fra dette tidspunkt.

Dine rettigheder.

Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.

Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte os.

Ret til at se oplysninger (indsigtsret)

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.

Ret til berigtigelse (rettelse)

Du har ret til at få urigtige oplysninger, om dig selv, rettet.

Ret til sletning.

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

Ret til begrænsning af behandling.

Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

Ret til indsigelse.

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores eller lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.

Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.

Klage til Datatilsynet

Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.

Her er der en vejledning til de forskellige browsere

Levetid: 1 år

Navn: tsorigin

Formål: Teknisk statistik og CORS beskyttelsesforanstaltninger

Levetid: 24 timer

Navn: ServerVars

Formål: Lagring af sprog-præferencer

Navn: ASP.NET_SessionId

Formål: Systemfunktionalitet, afhængigt af konfiguration

Levetid 30 dage

[disablemediaqueries], [abortautotransition]

Gemmer brugerpræferencer for layout

Tilmelding til teorihold

Du kan tilmelde dig teorihold hos Birgits køreskole her.

Birgits Køreskole er medlem af:
Dansk Kørelærer - Union (DK-U)
Logo for  Dansk Kørelærer - Union (DK-U)
Birgits Køreskole v/ Birgit Rothborg Laursen
Pedersborg Huse 1, 4180 Sorø